klaar voor de oversteek

13 januari 2013 - Bangkok, Thailand

Hey!

Tijd voor een nieuwe update na enkele nieuwe avonturen. Laatst zaten we nog in Bangkok, ondertussen in Chiang Kong, noord Thailand, naast de Mekong.

We namen de bus in Mo Chit (voor de West-Vlaming onder u beter gekend als een uitspraak als er eens iets tegen zit, in Bangkok een groot busstation) richting Chiang Rai.
De rit duurde 12u maar was vrij comfortabel. Eten, drinken, massagestoel,... Als enige niet-Thaitjes aan boord hadden we niet zo veel contact met de medereizigers maar daarvoor hadden we elkaar en wat muziek om de hunne te overstemmen. Aangekomen vonden we een leuke hostel met idem gastheer. Dag 1 Chiang Rai city wat verkend: stuk kleiner dan Bangkok (gelukkig) en best wel gezellig. Dag 2 in Chiang Rai brommer genomen om buurt te verkennen. Mooie omgeving: landelijk, groen, rijstvelden, heuvelachtig en regelmatig schitterende uitzichten. Waterval gaan spotten in een woud. Net wat we nodig hadden na al de drukte. Zalige rust.
Dag erna een twee-daagse tocht met de brommer gemaakt richting Mae Salong. Ze kennen hier iets van heuvels. Af en toe was het twijfelen om mezelf of Sofie eraf te gooien om omhoog te geraken, maar tot nu toe zijn we nog zo vriendelijk voor elkaar om dat niet te doen. Onderweg nog even gestopt aan een plaatselijke hill tribe markt. Slecht plan blijkbaar. We werden zo wat meegetrokken naar alle kanten. Al die vrouwen hadden hun eigen kraam waar ze dezelfde zakjes en kettingkjes verkochten. Nadat we dan uit wat medelijden en om onszelf te redden een klein prulletje gekocht hadden konden we weer vertrekken (met veel moeite). Tegen 5km per uur bereikten we dan 4 uur later de top! Mae Salong! Daar de tot nu toe goedkoopste slaap plaats gevonden. Mooie view points, thee-plantages en andere ondefinieerbare planten (geen opium meer, dat was enkele jaren geleden wel het geval, thee heeft nu de plaats ingenomen. Lekker, maar minder effect). Dag erna na een lange rit terug in Chiang Rai aangekomen. Het was er blijkbaar zaterdagmarkt. Korte samenvatting: nog meer eetstandjes dan anders, muziek van de fanfare/band van het leger, overal spelende kindjes en hier en daar wat dansen de mensen. Verkoop van kledij, prulletjes,... Vaak moeilijk om te weerstaan, maar we zijn sterk en hebben vooral een gebrek aan plaats om alles mee te nemen.
Vanuit Chiang Rai hebben we dan de bus genomen naar Chiang Kong waar we deze nacht gaan verblijven om morgen de mekong over te steken richting Laos. Daar nemen we de slow boat die ons 2 dagen later in Luang Prabang zal afzetten. Het zicht vanuit onze verblijfplaats is al de moeite! We hopen op veel meer van dat vanuit de boot!

Tot in Laos!

X

Miet

1. Sonja Kellens:
    Hey Sofie en Mietje,
    Ik heb nu ook jullie blog ontdekt. Leuk! Een prettige verderzetting van jullie 'ikkuismijnschupafreis' gewenst . Geniet ervan dames. Wij aan het thuisfront (waar 't momenteel vriest) genieten een heel klein beetje mee van de zuiderse warmte en schoonheid.
    Groetjes en tot op 't einde van 't jaar hé!

Sonja
  2. Davy Champagne:
    13 januari 2013
    Goed idee zo een blog! We volgen allemaal mee vanuit ons koud landje. Hou ons op de hoogte!
  3. Monique en Jaak:
    Hallo MieFie,

Het gaat jullie precies goed af.
    Geniet er met volle teugen van.

Heel veel groeten vanuit het koude St Truiden
  4. Jasperien:
    27 januari 2013
    Ola Sofia,
    na wat zoek- en uitpluiswerk heb ik de blog dan toch gevonden. Ik lees hem hier met heelveel plezier. Reis nog lekker verder, en post af en toe nog van dat moois!
    groenten uit Schaffen.
    Jasperien x
  5. Dorien:
    29 januari 2013
    Fijn om te lezen en veeeel jaloezie ;) Geniet van de temperaturen, want hier is t maar brrrrrrr.
    Dikke kus !