the oastceast mate!

23 mei 2013 - Auckland, Nieuw-Zeeland

G'day!

Na nog wat tijd doorgebracht te hebben aan het zwembad van de hostel samen met Sofie en een verzameling internationale oogsnoepjes was het zover: het vliegtuig op, zonder 'my travel partner in crime'. Blij met al die leuke herinneringen en benieuwd naar wat komen zou vloog ik naar Cairns. Een bezoek aan het regenwoud en 2 zware nachtjes later (wist ik veel dat het de grootste party hostel van Australie was) kon ik aan het echte werk beginnen:duiken in 'the great barrier reef'. 3 dagen, 2 nachten en 11 duiken. Beetje spannend want ik wist niet of mijn maag dat wel zo plezant zou vinden. Maar oh ja hoor! Hij had daar de tijd van zijn leven met de beste kok aller tijden aan boord, en ik ook! Mooie boot, leuke mensen en toffe vissen! Meer heeft een mens niet nodig om gelukkig te zijn. Aan boord vond ik ook meteen een nieuwe reisgezellin, Roos. Ondanks dat ze uit Nederland kwam konden we het best goed met elkaar vinden. En zo reisden we samen de oostkust naar beneden met behulp van enkele sympathieke truckers en andere goede zielen. Een 2 daagse zeiltrip naar de paradijselijke whitsundays eilanden, de legendarische liftmarathon van 16u over 2040 km van Airlie beach naar Gold coast, het prachtige hippie mekka Byron Bay, ... Ik zou er bladzijdes van vol kunnen schrijven, maar dan heb ik niets meer te vertellen als ik thuis kom :-)

Maar ook van deze reisgezel moest ik afscheid nemen. Na 3 nachten Roos' verjaardag gevierd te hebben verliet ze Byron Bay een dag eerder dan mij richting Indonesie om daar dive master te gaan spelen. :-) Veel succes Roos! Ik breng zeker een bezoekje in Indonesie of Nederland.

En toen was het einde van mijn Australie avontuur echt niet meer ver af... Ik vond in Byron Bay iemand die me mee wou nemen naar Sydney, huisvestte en gidste in en rond de stad. Mijn karma zit nog steeds goed! Groot en druk is Sydney zeker, maar een bezoek aan Bondi beach, het beroemde opera gebouw, harbour bridge en the blue mountains was absoluut de moeite! Thank you Chris!

Een mooie afsluiter van een geweldige reis door een land van contrasten, maar met 1 constante: de vriendelijkheid, gastvrijheid en openheid van iedereen die we hier ontmoet hebben. Zuid, midden, noord en oost... ik hou er prachtige herinneringen aan over!

Miet